Vlinders etc. met XF 70-300

Voor de allerkleinste dingen
MacFuji
Voornaam: Ron

Re: Vlinders etc. met XF 70-300

Bericht door MacFuji »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Misschien leuk om een keer een raw bestand ter beschikking te stellen waarover je zelf erg tevreden bent. En binnen het forum te vragen en te laten zien wat anderen er uit kunnen halen.

Ik heb bijna alle software pakketten wel geprobeerd of ik heb ze nog.

Mijn workflow is nu:
Alle raw's opslaan op externe SSD > binnen halen met Capture One > foto uitkiezen voor bewerking > eerste bewerking in Capture One met een zelf gemaakte style > opslaan als PSD en gelijk openen in Photoshop.
Dan camera raw, ook daarin eigen settings gemaakt. Vervolgens ON1 NoNoise > dan ON1 Effects voor wat nabewerking. Soms nog wat met levels in Photoshop en anders wat met DXO Nik 9. Een frame om de foto met de gegevens en opslaan. Per Foto iets van 1,5 minuut.
FujiFilm X-H2 | XF200 f2 | XF1.4x TC f2 | XF2X TC f2.8 | XF 150-600 | XF 16-80 | XF 80 MACRO | XF500 f5.6 | Viltrox 27mm F1.2 PRO

Flickr
https://www.flickr.com/photos/ronmeijerphotography/
A3S
Voornaam: Adrie
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Bericht door A3S »

De workflow die je beschrijft gaat het niet worden: ik tel vijf fotobewerkingsprogramma's en dat lijken me geen gratis programma's.

Daarom maar je eerste suggestie. Daarvoor plaats ik hier nog een keer de JPG met de distelvlinder, maar nu de versie na denoising in DxO PL 9. Plus daarna een linkje naar de map waar de rest staat incl. de oorspronkelijke RAW-opname.

Afbeelding

https://www.dropbox.com/scl/fo/f4tjixrf ... bjrne&dl=0

DPr in twee bestandsnamen daar staat voor DeepPrime XD3 denoising (dus is resultaat van al gedaan).
MacFuji
Voornaam: Ron

Bericht door MacFuji »

Deze is al stukken beter dan de andere, misschien iets meer kleur / misschien een beetje met contrast spelen. Maar gezien het een uitsnede is (crop) is. Lijkt mij het prima.
FujiFilm X-H2 | XF200 f2 | XF1.4x TC f2 | XF2X TC f2.8 | XF 150-600 | XF 16-80 | XF 80 MACRO | XF500 f5.6 | Viltrox 27mm F1.2 PRO

Flickr
https://www.flickr.com/photos/ronmeijerphotography/
HarrieD
Voornaam: Harrie
Bewerk mijn foto's: Ja

Bericht door HarrieD »

Met gratis software zijn ook mooie resultaten te behalen. De ruisonderdrukking is natuurlijk niet helemaal van het niveau van DXO, Lightroom en co maar met wat inzoomen en bewegen met de schuifjes valt er nog wel wat te verbeteren aan een onbewerkte RAW opname. Kortgeleden presenteerde Zoom een tweetal online webinars over het gebruik van de gratis versie van Canva Affinity. Dit programma biedt heel veel mogelijkheden voor het ontwikkelen en bewerken van RAW afbeeldingen. Een mooi gratis alternatief voor Photoshop. Ik heb jouw RAW bestand gedownload en ontwikkeld in Affinity. Hieronder het resultaat.

Afbeelding
Fujifilm X-S10, XF 10-24, XF 16-80, XF 70-300, Viltrox 25/1.7
Plaats reactie

Terug naar “Macro”