Geen full frame

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
mqaa
Berichten: 367
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 15:47
Locatie: Tilburg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Contacteer:

Geen full frame

Bericht door mqaa »

Zoals al verwacht komt er waarschijnlijk geen full frame X camera:

http://www.fujirumors.com/fujifilm-corr ... me-sensor/
Marc
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3071
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 154 times
Gender:
Contacteer:

Re: Geen full frame

Bericht door Patrick »

Zoals in het andere draadje al gemeld: het zou mij zeer verbaasd hebben als ze met een fullframe X zouden komen. Een camera met een vast objectief zou eventueel nog kunnen, maar een systeemcamera: echt niet.

Trouwens wel een beetje een onzin-statement dat het een APS-C sensor is een rivaal is voor een fullframe sensor. Als je dezelfde techniek van de APS-C sensor zou gebruiken op fullframe formaat heb je gewoon een betere sensor; grotere pixels is meer licht is betere resultaten. Dat een moderne APS-C sensor de strijd aankan met een fullframe sensor van een aantal jaren terug, dat is gewoon de nieuwe stand van de techniek. En doordat dat nu kan is ook gelijk de noodzaak voor veel mensen van een grotere sensor dan een van het APS-C formaat weg. Vandaar ook het succes van de Fujifilm X en micro-4/3 camera's.
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

André
Berichten: 1035
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: Geen full frame

Bericht door André »

Ik denk ook niet dat de APS-C sensor een rivaal is. Het is een winnaar voor de mensen die compacter en lichter willen en toch IQ willen hebben.
De techniek zit niet in een FF sensor maar in een APS-C sensor van Fuji. Dat maakt het voor die mensen een winnaar.

Men wil juist compacter en lichter in combinatie met goede IQ.
Compact en lichter gaan nu eenmaal niet samen met een grote sensor.
Een grotere sensor behoeft een grotere body en wordt daarmee zwaarder.
Dat zou ook betekenen dat je nieuw glas zou moeten gaan aanschaffen.
Lijkt me geen slimme zet. De mensen die persé een FF sensor willen kunnen daarvoor bij de DSLR terecht.
Dat is er al.
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..

JohnMoeleker
Berichten: 149
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 12:30
Locatie: Den Haag

Re: Geen full frame

Bericht door JohnMoeleker »

Of bij een Leica M
Nikon D810, Sony RX1R II
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3851
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 42 times
Been thanked: 186 times
Gender:
Contacteer:

Re: Geen full frame

Bericht door remoss »

Het blijft een kwaliteit wedstrijdje tussen deze twee (even buiten de scherptediepteverschillen). De D3s was bij uitkomen onwijs goed (en nog), echter kwalitatief heb ik met de Fuji X-trans dezelfde prima resultaten, ook op hoge ISO's. Een full-frame Nikon/Canon/etc zal wel weer beter zijn/worden, de APS-C opvolger van de Fuji X-trans/Olympus/etc daarna ook weer enzovoort.

Het blijft zo........
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Plaats reactie

Terug naar “Camera's algemeen”