X-pro1


Cees
fXf sponsor
Berichten: 541
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 08:24
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Re: X-pro1

Bericht door Cees »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Leuk om je hier ook te zien, Michael! Welkom!
Groet, Cees
Gebruikersavatar

mikemix
Berichten: 157
Lid geworden op: di 14 apr 2015, 22:15

Re: X-pro1

Bericht door mikemix »

Dank je Cees.
Als het goed is heb ik volgende week een X-pro1 en zal zeker mijn bevindingen posten.

JohnMoeleker
Berichten: 149
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 12:30
Locatie: Den Haag

Re: X-pro1

Bericht door JohnMoeleker »

Inmiddels vertrokken uit de Fuji-gelederen. :oops:
Nikon D810, Sony RX1R II
Gebruikersavatar

mikemix
Berichten: 157
Lid geworden op: di 14 apr 2015, 22:15

Re: X-pro1

Bericht door mikemix »

Toch wel jammer, John.
Temeer ik veelal het idee heb dat de camera wat ondergewaardeerd wordt.
Zelf zit ik totaal niet te wachten op een opvolger, helemaal nu voor het aankoop bedrag.
Als je dan ook nog eens bedenkt dat je voor een M, 6 x een X-Pro1 kan kopen dan
Kan je daar toch wel je bedenkingen bij hebben.

JohnMoeleker
Berichten: 149
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 12:30
Locatie: Den Haag

Re: X-pro1

Bericht door JohnMoeleker »

maarja Michael, wat moet je met 6 X-pro1's??
geintje

tja, de prijs is vaak niet 1 op 1 te relateren aan de spullen
je betaalt soms voor ontwikkelkosten, soms voor de merknaam, soms voor schaarste en bij de M voor alle drie of toch zeker voor de laatste twee
ik heb ooit een M8.2 gehad en dat is nooit mijn vriendje geworden, maar de MM die ik nu heb is heel erg fijn om mee te werken

ik was ook op zich volledig tevreden met de X-pro1, heb ook nooit spijt van de aanschaf gehad, terwijl de body toen ik hem kocht zonder objectieven al 1700 euro kostte. Zo nu en dan wil ik weer eens wat nieuws proberen en ik vond de Leica T een erg leuk ding met een fijne bediening: alles op touchscreen. Dus die is nu in de plaats van de Fuji gekomen
Nikon D810, Sony RX1R II
Gebruikersavatar

mikemix
Berichten: 157
Lid geworden op: di 14 apr 2015, 22:15

Re: X-pro1

Bericht door mikemix »

Met 6 stuks in een keer een panorama schieten :D

John, laat duidelijk zijn, ieder z'n keuzes hoor.
Qua (iruil) waarde doet Leica het veel beter, Fuji kannibaliseert zich zelf natuurlijk wel heel makkelijk met de snelheid
van nieuwe producten. Je ziet dat bepaalde prijzen duidelijk uit het lood liggen of body's worden verhoogd met een duur(der) objectief.
Tweedehands is het helemaal een chaos, want nieuw gaat de prijs soms zo hard dat het veelal gelijk ligt met tweedehands.
Al liggen de digitale Leica producten ook duidelijk minder stabiel eenmaal tweedehands.

Hoe bevalt de T ?

JohnMoeleker
Berichten: 149
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 12:30
Locatie: Den Haag

Re: X-pro1

Bericht door JohnMoeleker »

@Michael

De Leica T is een heerlijke camera, klein en glad en lekker in de hand liggend. De bediening met het touch-screen en maar twee draaiknoppen werkt vanaf dag 1 logisch en prettig. Je kunt kiezen wat je onder de twee draaiknoppen zet. Onder de belangrijkste knop heb ik het diafragma en onder de sub-knop heb ik de belichtingscorrectie. Het scherpstelpunt tik ik even aan op het scherm.
De foto's zijn zoals ik ze tevoren in mijn hoofd heb bedacht dus dat is prettig.
Ik heb hem los in mijn zak met de 23mm en als ik de 55-135mm gebruik zet ik meestal de gratis meegeleverde evf erop. In het begin wat last gehad met scherpstellen op de langere brandpuntsafstanden, maar dat lag aan wat trilling met een lichte camera/lens combi. Bij sluitertijden van 1/125 en korter is dat okee, en dat was te verwachten.
Al met al lijkt het wel een kleine digitale oude M3. Ik kies zelf gevoeligheid, diafragma en scherpstelpunt, kijk of de sluitertijd een beetje goed uitpakt en druk af. Het is weer echt een typische Leica, om te voelen maar ook in resultaat.
Met macro ben ik nog aan het zoeken. Het lukt het beste met een oude Nikkor (1,2 50mm Ai-s met een Nikon tussenring en een verloopringen Nikon > Leica T. Op het Leica forum heeft iemand het opgelost met een Noctilux met vergelijkbare ringen, maar daar vallen de resultaten wat van tegen, vind ik.
Nikon D810, Sony RX1R II
Gebruikersavatar

mikemix
Berichten: 157
Lid geworden op: di 14 apr 2015, 22:15

Re: X-pro1

Bericht door mikemix »

Okay, dank voor je reactie. Veel plezier ermee.
Gebruikersavatar

Gemmaj
Berichten: 198
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 18:45
Has thanked: 3 times
Been thanked: 33 times

Re: X-pro1

Bericht door Gemmaj »

Heb sinds woensdag ook een X-Pro1. Deels voor de fun, maar deels voor mijn werk.
Moet vanavond een portretje schieten van iemand en neem dan naast mijn Sony ook
deze camera mee. Even kijken hoe hem dat werk afgaat!
Gebruikersavatar

arnold_w
Berichten: 803
Lid geworden op: do 18 dec 2014, 21:01
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: X-pro1

Bericht door arnold_w »

Ik heb mezelf gisteren ook een leuke X-Pro1 voor erbij aangeschaft.
Tweede hands kom je ze soms voor 300,= tegen en voor dat geld heb je geen 2e hands X-E2, die ik overigens al heb.
Wilde er een 3e body bij hebben en het uiterlijk van de X-Pro1 heb ik altijd geprefereerd boven de X-E2, maar vond het prijsverschil te groot, zeker gezien het feit dat de E2 in techniek de Pro1 voorbij is gestreefd. Maar voor dit zeer vriendelijke prijsje, minder dan 2000 kliks op de teller en een extra HG-Xpro1 handgreep, kon ik deze niet laten liggen.

Heb nog getwijfeld of ik voor een nieuwe zou gaan, voor 400,= kun je er eentje (incl tas) bemachtigen bij een Belgische fotozaak.
http://www.grobet.be/nl/systeemcamera/f ... 31292.html

Ik denk z'n geld meer dan waard, zou er geen 1000,= meer voor neertellen, maar voor 300 a 400 euro heb je hier een prachtige camera aan.
X-T1 | X-H1 | | XF 18-55 | GFX 50S | GF 30mm | GF 45-100 | GF 100-200
Arnold van Wijk Fotografie | IJsland Fotoreizen
Gebruikersavatar

AVI-Foto
fXf sponsor
Berichten: 655
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 21:22
Voornaam: Arjan
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: X-pro1

Bericht door AVI-Foto »

Yup heb er ook één een tijdje terug aangeschaft, just because ... :D
Inderdaad 300 euries maar, 4000 clicks en met garantie.
Voor zo'n prijsje kan je deze klassieker niet laten liggen .. zei het innerlijke stemmetje tegen me :lol:

Enne op een of andere manier zien de foto's met deze processor er toch net even anders uit als die van de nieuwe x-trans sensors.

Veel plezier ermee!
     Groet, Arjan
     avi-foto.nl
Plaats reactie

Terug naar “X-Pro1”