Rondje Middelburg met de X-Pro2

Mooie plaatsen en steden in beeld
Gebruikersavatar

Muug
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 09 mar 2016, 16:40
Voornaam: Muug
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Rondje Middelburg met de X-Pro2

Bericht door Muug »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik heb ook moeten leren aanvaarden dat systeemcamera's - en kleinere compacts als de RX100III - op enkele uren je accu leegzuigen. Mijn D5100 kon gemakkelijk meer dan een dag mee. Het heeft een tijdje geduurd, maar ik heb dan toch een mooie verklaring gevonden: bij een DSLR gebeurt lichtmeting en dergelijke zonder dat de sensor erin betrokken wordt. Die wordt pas ingeschakeld als de spiegel opklapt en het beeld geregistreerd moet worden. Maar bij een systeemcamera - en compacts - staat de sensor de hele tijd aan omdat ALLES gemeten en bekeken wordt via de sensor. Dus die kan nooit uitstaan.
Nu, bij de X-T1 kan je met de View Mode-knop bvb kiezen voor EVF+eye sensor: dan heb je géén beeld op de LCD, en als de oogsensor niet bedekt is, staat ook de EVF uit. Zo spaar je ook wel wat energie. Maar ik heb geen idee van de mogelijkheden bij een X-Pro2.
Gebruikersavatar

FujiGlitch
Berichten: 27
Lid geworden op: di 15 mar 2016, 13:44
Voornaam: D.

Re: Rondje Middelburg met de X-Pro2

Bericht door FujiGlitch »

Mooi foto's Peter, ik moet ook maar weer het zuiden opzoeken. Ik wilde vragen of je de Acros zwart/wit al heeft uitgeprobeerd? Schijnt erg mooi te zijn.
Gebruikersavatar

André
Berichten: 1035
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: Rondje Middelburg met de X-Pro2

Bericht door André »

De mogelijkheden bij de X-pro2 zullen met de tijd wel duidelijker worden. Ik weet het ook niet en heb er geen manual van.
Ik probeer met je mee te denken. Wel heb ik ergens gehoord of gelezen dat de X-pro2 25% meer zou verbruiken.
Dat zou dan te maken kunnen hebben met de grotere datastromen door het groter aantal pixels. In dat geval kun je er verder niets aan doen.
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Gebruikersavatar

Topic Starter
Peter P
fXf sponsor
Berichten: 360
Lid geworden op: za 12 mar 2016, 09:11
Voornaam: Peter
Has thanked: 9 times
Been thanked: 32 times

Re: Rondje Middelburg met de X-Pro2

Bericht door Peter P »

Dank voor de reacties, ik had gelukkig een tweede accu bij me dus kon wel verder, anders komt er nog een derde bij, fijn dat je meedenkt andre, je kan de camera op drie performance standen zetten. Hij stond in de hoogste stand, verklaart ook weer wat. ik heb die dag de 16mm 1.4 en de 23mm 1.4 gebruikt. De geposte foto's zijn allemaal de 16mm. Zwart-wit nog niet serieus gebruikt. Komt snel denk ik.
Groeten Peter
Plaats reactie

Terug naar “Plaatsen en steden”