RAF file opent niet in windows verkenner

Alles over bewerken van foto's
Gebruikersavatar

Topic Starter
N. de Hoop
Berichten: 50
Lid geworden op: za 31 okt 2015, 14:25
Has thanked: 2 times
Contacteer:

Re: RAF file opent niet in windows verkenner

Bericht door N. de Hoop »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Hi folks. ik snap inmiddels dat mijn begrip van zaken minimaal was en kan er nu erg om lachen. Ben erg blij met Faststone en snap dat ik geen RAW's op het net kan plaatsen LOL
Gebruikersavatar

johant
Berichten: 344
Lid geworden op: wo 29 apr 2015, 19:37

Re: RAF file opent niet in windows verkenner

Bericht door johant »

Ik vraag mij weleens af of fotozaken geen betere uitleg moeten geven aan beginners. Veel "onkunde" is volgens mij gewoon het gevolg van gebrekkige informatie bij de aankoop van een camera.
Met een beetje geluk komen mensen er op een fotoforum achter. Maar hoevelen zullen hun camera niet in de la laten liggen wegens "te moeilijk"?
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3075
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 14 times
Been thanked: 157 times
Gender:
Contacteer:

Re: RAF file opent niet in windows verkenner

Bericht door Patrick »

Zo werkt dat natuurlijk niet. Je kan niet van een winkelier verwachten dat de klant naar buiten loopt met een volledige cursus fotograferen, nabewerken en beheer. :shock:
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

Topic Starter
N. de Hoop
Berichten: 50
Lid geworden op: za 31 okt 2015, 14:25
Has thanked: 2 times
Contacteer:

Re: RAF file opent niet in windows verkenner

Bericht door N. de Hoop »

hahaha erg grappig. ook dat je dit bij mijn post zet overigens.
Gebruikersavatar

Topic Starter
N. de Hoop
Berichten: 50
Lid geworden op: za 31 okt 2015, 14:25
Has thanked: 2 times
Contacteer:

Re: RAF file opent niet in windows verkenner

Bericht door N. de Hoop »

johant schreef:Ik vraag mij weleens af of fotozaken geen betere uitleg moeten geven aan beginners. Veel "onkunde" is volgens mij gewoon het gevolg van gebrekkige informatie bij de aankoop van een camera.
Met een beetje geluk komen mensen er op een fotoforum achter. Maar hoevelen zullen hun camera niet in de la laten liggen wegens "te moeilijk"?
gelukkig ligt blijft mijn camera NOOIT thuis ;-)
https://www.flickr.com/photos/106489337@N06/
Gebruikersavatar

johant
Berichten: 344
Lid geworden op: wo 29 apr 2015, 19:37

Re: RE: Re: RAF file opent niet in windows verkenner

Bericht door johant »

N. de Hoop schreef:hahaha erg grappig. ook dat je dit bij mijn post zet overigens.
Als jij in de winkel 5 minuten uitleg had gekregen over wat RAW-formaat betekent, had je je er toch niet zelf het hoofd over hoeven te breken?
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3075
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 14 times
Been thanked: 157 times
Gender:
Contacteer:

Re: RAF file opent niet in windows verkenner

Bericht door Patrick »

Hoeveel mogelijke fotografie-gerelateerde vragen zouden er dan over zijn?
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

Topic Starter
N. de Hoop
Berichten: 50
Lid geworden op: za 31 okt 2015, 14:25
Has thanked: 2 times
Contacteer:

Re: RAF file opent niet in windows verkenner

Bericht door N. de Hoop »

Johan het is toch geen probleem iets gaandeweg te leren? Ik ben niet zo van de techniek (doch altijd goed belichte foto's met de scherptediepte die ik wil, wat voor mij voldoende was) en ik kan niet photoshoppen, me altijd verzet tegen raw bestanden omdat ik jpeg goed genoeg vond. Tot iemand me liet zien wat je nog uit RAW's kunt halen, ja toen was ik om.
Is geen taak voor een fotozaak hoor. Die gaan je toch ook niet vragen of je weet wat diafragma is?
Maar als ik naar mijn fotozaak terug ga, leggen ze me altijd van alles uit, mocht ik wat vragen ;-)
En fijn dat er forums zijn !!!
Gebruikersavatar

johant
Berichten: 344
Lid geworden op: wo 29 apr 2015, 19:37

Re: RE: Re: RAF file opent niet in windows verkenner

Bericht door johant »

Patrick schreef:Hoeveel mogelijke fotografie-gerelateerde vragen zouden er dan over zijn?
Nog genoeg natuurlijk, want fotograferen leer je niet door technische uitleg alleen. En er zijn legio fotografen die een broertje dood hebben aan de techniek.

Maar bij mijn nieuwe auto zat een instructievideo (of eigenlijk een link naar een online video). Ik moest daar erg om lachen, maar het was toch wel handig om snel een kort overzicht te krijgen van wat alle toeters en bellen ook weer waren. Zoiets zou natuurlijk ook bij een digitale camera kunnen. Eventueel met een korte introductie van veel gebruikte software (zoals LR) erbij.
Gebruikersavatar

AVI-Foto
fXf sponsor
Berichten: 655
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 21:22
Voornaam: Arjan
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: RAF file opent niet in windows verkenner

Bericht door AVI-Foto »

Nou wat mij betreft mag je technische kennis dan iets minder schijnen te zijn ... de foto's die je maakt zijn wel heel fraai!
Dan maar wat minder technische kennis :lol:
Chapeau! :clap:
     Groet, Arjan
     avi-foto.nl
Gebruikersavatar

johant
Berichten: 344
Lid geworden op: wo 29 apr 2015, 19:37

Re: RAF file opent niet in windows verkenner

Bericht door johant »

Ja, het woord "beginner" is in deze natuurlijk misplaatst! Maar mijn boodschap (uitleg in de winkel bij aanschaf van een nieuwe camera, of een goede online uitleg) wordt er niet anders door.
Plaats reactie

Terug naar “Beeldbewerking”