Fototas

Foto's die nergens anders onder vallen
Gebruikersavatar

Topic Starter
HenkV
fXf sponsor
Berichten: 616
Lid geworden op: vr 26 sep 2014, 12:12
Voornaam: Henk
Locatie: Alphen aan den Rijn
Bewerk mijn foto's: Nee
Been thanked: 9 times
Gender:
Contacteer:

Re: Fototas

Bericht door HenkV »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ed,


helemaal waar......ik vraag me overigens ook af...waar laten jullie je statief? Als iemand een tip heeft voor een (niet te grote tas) waar eveneens ruimte is voor het meenemen van een statief hou ik me aanbevolen. En ik zal nog eens flink googelen.
Met vriendelijke groet,
Henk Vos
Website: https://henkvos.smugmug.com

X-T5 + Fuji 33mm F1.4 LM WR + Fuji 56 mm F 1.2 WR + Fuji 90mm F. 2.0 WR
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3075
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 14 times
Been thanked: 157 times
Gender:
Contacteer:

Re: Fototas

Bericht door Patrick »

Statief zit in een eigen tas. Diagonaal over mijn rug.
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3

wblink
Ex-fXf
Berichten: 531
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 15:15

Re: Fototas

Bericht door wblink »

Veel tassen hebben een bevestigingsmogelijkheid voor een statif aan de zijkant oid. Beoeld voor een licht statief, niet meteen de duurste Gitzo ....
Nou moe.
Willem.
Gebruikersavatar

Pim
Berichten: 506
Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 21:20
Has thanked: 22 times
Been thanked: 43 times

Re: Fototas

Bericht door Pim »

Na vele jaren Domke sinds pas overgestapt naar Think Tank Turnstyle 20. Grootste voordeel voor mij is dat de Think Thank de camera instellingen onberoerd laat. In de Domke (803)werd het een puinhoop met 3 camera's.
Tasje op de rug naar voren slingeren en van toestel wisselen gaat erg lekker en snel.
De straat terug aan de straatfotografie.
Gebruikersavatar

jack the slipper
Berichten: 329
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:51
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

Re: Fototas

Bericht door jack the slipper »

Statief hield ik altijd los in de hand. Had het eerst in eigen tas maar steeds eruit halen was vervelend. Toen met draagband zonder tas op de rug maar dat was oncomfortabel. Dus los in de hand. Even stukje buisisolatie om de poten voorkomt koude handen. Nu met de Fuji geen statief meer. Wat een genot! Maar ik ben dan ook geen nachtfotograaf. Moest dat zijn dan leen ik wel ergens zo'n ding ☺

Tas was ten tijde van de Nikon een Lowepro Flipside. Grootste voordeel hier is dat de rits tegen je rug aan zit. Niemand krijgt dus je tas open als je hem draagt. Nu heb ik een slingback met rits aan de buitenkant en ik merk dat ik erg vaak controleer of die nog wel dicht is. Zeker in de stad vond ik dat erg prettig.
Gebruikersavatar

johant
Berichten: 344
Lid geworden op: wo 29 apr 2015, 19:37

Re: Fototas

Bericht door johant »

Ik doe al jaren met een LowePro tas. Niet te duur, voldoende kwaliteit voor mij, en ook zonder de meegeleverde regenhoes bestand tegen een klein buitje. Enige nadeel, iedereen ziet van 100m afstand dat het een fototas is.
Gebruikersavatar

jack the slipper
Berichten: 329
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:51
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

Re: Fototas

Bericht door jack the slipper »

Klopt Johant! Gewoon gezonde belangstelling voor je eigen spullen. Gelegenheid maakt de dief...
Gebruikersavatar

Michele
Berichten: 292
Lid geworden op: ma 19 okt 2015, 15:41
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Fototas

Bericht door Michele »

Statief? half opgerold in de tas....
Afbeelding
Choose life, drive Maserati!
Gebruikersavatar

Martinpecheur
Berichten: 154
Lid geworden op: zo 31 aug 2014, 00:12
Voornaam: Martin
Locatie: Borne

Re: Fototas

Bericht door Martinpecheur »

Patrick schreef:De Hadley Small is in vele gevallen groot zat! Dat is mijn standaard tas voor Fujifilm-X.

Verder zijn de Think Tank Retrospective tassen heel populair. Met name de 5 en 7. De rest is wat groot.

Als je ervan houdt: ONA maakt ook fraaie tassen.
Hadley is ook mijn standaardtas.
Precies de goede maat voor de X-T1 met lens + 2 extra lenzen en nog wat accu`s en klein spul.

Tip: De Hadley`s zijn goed en helaas duur, maar worden nog wel eens op Marktplaats te koop aangeboden.
Gegeven het feit dat ze onverwoestbaar zijn, doe je daar niet snel een miskoop aan.

En eens met Patrick, de Think Tank Retrospective 5 en 7 zijn ook heel fijn (en niet zo duur).
Ik heb een groter broertje uit dezelfde serie voor mijn Nikon DSLR en het is mijn beste tas tot nu toe (ik heb er echt al heel wat versleten!)

succes met je zoektocht.
martin
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3075
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 14 times
Been thanked: 157 times
Gender:
Contacteer:

Re: Fototas

Bericht door Patrick »

De Hadley Small heeft trouwens zulke grote voorvakken dat je eenvoudig een tweede body mee kan nemen. Ik heb er veelal een X-E2 met grip eronder in zitten. En ik kan ook best meer dan 2 objectieven mee naast die op een body. Iets als een 10-24 kan je prima combineren met een 35mm 1.4 of zelfs een 18-55 aan de zijkant en dan de 56mm plus 27mm onder de body met de 23mm. Om maar wat te noemen. Ik kan er zelfs de 50-140 f2.8 in kwijt! Ik kan dus ook het setje 10-24, 18-55 (of 23mm) en 50-140 meenemen, met twee bodies plus zooi erbij als accu's, filter, klein flesje water, etc. De 16-55 in plaats van de 18-55 past niet volgens mij; dan moet de 10-24 thuis blijven.

Het is echt bizar hoeveel je erin krijgt voor zo'n kleine tas! Wat dat betreft is de tas ook veel handiger dan de Retrospective tassen, die veel minder uitnodigen tot stapelen of naast elkaar bewaren.

Ik ben trouwens heel gunstig aan de mijne gekomen via marktplaats.nl. En hij gaat zoals ik het nu zie NOOIT meer weg!
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3857
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 42 times
Been thanked: 186 times
Gender:
Contacteer:

Re: Fototas

Bericht door remoss »

Kijk ook eens naar het merk PacSafe. Ik heb zelf een model in gebruik wat niet meer te koop is, maar het is een prima tas en je hebt meteen een stukje veiligheid. Er zit een stalen veiligheidsnet in verwerkt waardoor de tas niet open is te snijden, zo ook de riem, die is voorzien van staaldraad en is de rits niet zomaar open te scheuren: http://www.cameranu.nl/nl/search?sort=r ... &q=pacsafe

Ik kan het niet voor de huidige modellen bepalen maar in mijn tas zit de X-T1 body met 23mm, 18-55, 55-200, 60mm en een handvol losse spullen.
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Plaats reactie

Terug naar “Diversen”