Google Nik Collection voortaan gratis

Alles over bewerken van foto's
Gebruikersavatar

Illuminatus
Berichten: 230
Lid geworden op: do 25 sep 2014, 00:20
Voornaam: Gerard
Locatie: Barendrecht

Re: Google Nik Collection voortaan gratis

Bericht door Illuminatus »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

AVI-Foto schreef:Dat van geen updates is niet waar hoor. :^o
Inderdaad mijn fout. Er is nog wel onderhoud aan het pakket geweest. Had ook beter van upgrades kunnen spreken. En ja, Analog Efex heeft een upgrade gekregen. Alleen gebruik ik dat onderdeel niet. Wel geprobeerd, leuk voor een enkele specifieke foto die zich daarvoor leent. Ok, dat is mijn ervaring.
De andere onderdelen gebruik ik intensief. Die hebben alleen updates gekregen, voornamelijk bugfixes en aanpassingen aan OS en aan nieuwe versies van Photoshop en Lightroom. Versie 1.2.x is gekomen omdat er meer ingrijpende aanpassingen nodig waren om de software te gebruiken met Photoshop CC 2014. Verbetering c.q. uitbreiding van functionaliteit heeft niet meer plaatsgevonden. Major upgrades zijn er niet geweest.
Medewerkers van het oorspronkelijke ontwerpteam zijn overgestapt naar Macphun.
De vraag blijft of deze gratis versie doorontwikkeld zal worden en of deze nog aangepast gaat worden bij ingrijpende veranderingen aan Photoshop en Lightroom.
Dat was mijn bezorgdheid en die blijft.
It’s the Moron behind the camera that makes the picture, so don’t blame my gear.
Gebruikersavatar

AVI-Foto
fXf sponsor
Berichten: 655
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 21:22
Voornaam: Arjan
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Google Nik Collection voortaan gratis

Bericht door AVI-Foto »

Ben ook "bang" dat de ontwikkeling nu stil komt te liggen.
Het pakket ook jaren geleden aangeschaft, in het begin voor Color Efex, vanwege de unieke, nog steeds, stuurpunten, later vnl. voor Silver Efex.
Gebruik nu echter zelf voor dit soort dingen PS ipv kant en klare zaken, en tevens later ook Alien Skin Exp aangeschaft voor de "special effects" en die gebruik ik echter nu meer.
Net zoals jij Analog Efex leent zich voor een enkele foto.
Ach voorlopig doet Nik het nog onder W10, en die houden we nog wel een tijdje.
Daarbij op mijn Mac ben ik genoodzaakt niet hoger te upgraden als nu met El Capitan, ivm Aperture, en daar werkt Nik ook netjes onder, dus voor de komende jaartjes zit ik zelf nog wel goed.
     Groet, Arjan
     avi-foto.nl
Gebruikersavatar

Illuminatus
Berichten: 230
Lid geworden op: do 25 sep 2014, 00:20
Voornaam: Gerard
Locatie: Barendrecht

Re: Google Nik Collection voortaan gratis

Bericht door Illuminatus »

Voor wie de NIK collectie nu gratis heeft geïnstalleerd, is er nu ook nog een uitgebreide video cursus daarvoor gratis te downloaden. Het kan niet op.
http://petapixel.com/2016/04/01/full-su ... able-free/
It’s the Moron behind the camera that makes the picture, so don’t blame my gear.
Gebruikersavatar

AVI-Foto
fXf sponsor
Berichten: 655
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 21:22
Voornaam: Arjan
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Google Nik Collection voortaan gratis

Bericht door AVI-Foto »

:duimop:
     Groet, Arjan
     avi-foto.nl
Plaats reactie

Terug naar “Beeldbewerking”