Pairi Daiza: een fascinerend dierenparadijs

De beestjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
Muug
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 09 mar 2016, 16:40
Voornaam: Muug
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Pairi Daiza: een fascinerend dierenparadijs

Bericht door Muug »

Met grote voorsprong de mooiste dierentuin - oase moet ik eigenlijk zeggen - van België. En vele landen mogen jaloers zijn op de wijze waarop de bazen dit machtig mooie domein hebben uitgebouwd en ingericht.

Wat fotootjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog wat foto's vind je op http://www.toonze.be, album "Pairi Daiza juni 2016"

(gefotografeerd met X-T1, wat gecropped en bewerkt (héééél lichtjes) in SilkyPix)
Gebruikersavatar

Pim
Berichten: 506
Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 21:20
Has thanked: 22 times
Been thanked: 43 times

Re: Pairi Daiza: een fascinerend dierenparadijs

Bericht door Pim »

Schitterend met name de voorlaatste. Erg goed gedaan.
De straat terug aan de straatfotografie.
Gebruikersavatar

AVI-Foto
fXf sponsor
Berichten: 655
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 21:22
Voornaam: Arjan
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Pairi Daiza: een fascinerend dierenparadijs

Bericht door AVI-Foto »

Geweldig dat zwijn! :))
     Groet, Arjan
     avi-foto.nl
Gebruikersavatar

nielsgaastra
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 11 okt 2015, 12:37

Re: Pairi Daiza: een fascinerend dierenparadijs

Bericht door nielsgaastra »

Mooie foto's! Jammer alleen dat die aap met open bek niet helemaal in focus is. Met welk objectief zijn deze gemaakt?
Toevallig ga ik over een week of twee naar Pairi Daiza, ben erg benieuwd.
Fujifilm X-T10 | Samyang 12mm F2 | XF 35mm F2 | XF 18-55mm F2.8-4 | XC 50-230mm F4.5-6.7
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3857
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 42 times
Been thanked: 186 times
Gender:
Contacteer:

Re: Pairi Daiza: een fascinerend dierenparadijs

Bericht door remoss »

Fijne serie. Dat zwijn is idd een mooi shot :) De eerste en de laatste hadden voor mij wat helderder gemogen! Graag even de foto's nummeren, dat praat makkelijker ;)
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

Topic Starter
Muug
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 09 mar 2016, 16:40
Voornaam: Muug
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Pairi Daiza: een fascinerend dierenparadijs

Bericht door Muug »

Dank voor de complimentjes! Jep, érg spijtig dat die aap zijn bek niet scherp is. :-( Maar het valt nog enigszins mee, daarom toon ik 'm. Ik heb enkel gebruik gemaakt van m'n 55-200 en de 18-135 voor als het breder mocht. Vooral gewerkt met shutter priority, maar thuis zag ik dat ik veelvuldig met wijdopen diafragma had gefotografeerd, met een véél te kleine DOF daardoor. Een viervoeter (of een groep van) heeft duidelijk meer "diepgang" dan één enkele mensch. Volgende keer zou ik én sluitertijd én diafragma manueel instellen. En dan thuis eventueel de belichting manueel een stop of twee optrekken.
De schoonheid van het park zit 'm maar voor de helft in de dieren. De Cambodjaanse tempels, de beelden en beeldjes overal geven je het gevoel dat je in een tropisch werelddeel rondloopt. Zalig gewoon.

De eerste heb ik net verdonkerd, omdat zijn pluimen op z'n lichaam anders uitgebrand waren. En die laatste is net een donkere foto bij redelijk hoge iso, die ik opgelicht heb en wat aangescherpt en wat ruisonderdrukking erover. Ik kan wel eens proberen of ik die twee foto's toch nog wat lichter kan krijgen. Het was trouwens geen zonnig weer, de hele dag bewolkt en kans op regen.

Ik kan die post trouwens niet meer editeren, anders had ik er met plezier nummers aan toegevoegd.
Plaats reactie

Terug naar “Fauna”