Totaal nieuwe X-T1 met de nieuwste firmware update 3.0

Gebruikersavatar

Topic Starter
ghermse
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 10 nov 2014, 16:52
Been thanked: 2 times
Gender:

Totaal nieuwe X-T1 met de nieuwste firmware update 3.0

Bericht door ghermse »

De update is nu beschikbaar, hoop de aankomende dagen alle nieuwe functies eens goed te testen en te gebruiken.

Hier het linkje om de update binnen te halen; http://www.fujifilm.com/support/digital ... index.html
Greetz,
Gerard

FujiFilm X-H2S - VG-XH - X-T4 - VG-XT4 - XF 10-24mm f/4 R IOS - XF 16-55mm f/2.8 R LM WR - XF 23mm f/1.4 - XF 50mm f/1.0 R WR - XF 56mm f/1.2 R - XF 50-140mm f/2.8 R OIS WR - XF 150-600mm f/5.6-8.0 R LM OIS WR - XF 200mm f/2 - XF 1.4X f/2
Gebruikersavatar

Frank
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 29 aug 2014, 00:05
Locatie: Panningen

Re: Totaal nieuwe X-T1 met de nieuwste firmware update 3.0

Bericht door Frank »

Had hem ook al binnen. En nu maar spelen.
"Dat ik fotografeer wil niet zeggen dat ik een fotograaf ben".
Gebruikersavatar

Topic Starter
ghermse
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 10 nov 2014, 16:52
Been thanked: 2 times
Gender:

Re: Totaal nieuwe X-T1 met de nieuwste firmware update 3.0

Bericht door ghermse »

Ja TOP he........... Zeker voor de mensen die er al heel lang op aan het wachten waren....
Greetz,
Gerard

FujiFilm X-H2S - VG-XH - X-T4 - VG-XT4 - XF 10-24mm f/4 R IOS - XF 16-55mm f/2.8 R LM WR - XF 23mm f/1.4 - XF 50mm f/1.0 R WR - XF 56mm f/1.2 R - XF 50-140mm f/2.8 R OIS WR - XF 150-600mm f/5.6-8.0 R LM OIS WR - XF 200mm f/2 - XF 1.4X f/2
Gebruikersavatar

Topic Starter
ghermse
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 10 nov 2014, 16:52
Been thanked: 2 times
Gender:

Re: Totaal nieuwe X-T1 met de nieuwste firmware update 3.0

Bericht door ghermse »

Eerste indruk is wel erg gaaf. Er zijn wel wat nieuwe menu instellingen.
Met name de sluitertijd is wel erg gaaf nu........ En het gevoel geeft wel dat het AF gedeelte sneller is geworden...
Greetz,
Gerard

FujiFilm X-H2S - VG-XH - X-T4 - VG-XT4 - XF 10-24mm f/4 R IOS - XF 16-55mm f/2.8 R LM WR - XF 23mm f/1.4 - XF 50mm f/1.0 R WR - XF 56mm f/1.2 R - XF 50-140mm f/2.8 R OIS WR - XF 150-600mm f/5.6-8.0 R LM OIS WR - XF 200mm f/2 - XF 1.4X f/2
Gebruikersavatar

Frank
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 29 aug 2014, 00:05
Locatie: Panningen

Re: Totaal nieuwe X-T1 met de nieuwste firmware update 3.0

Bericht door Frank »

Het direct kiezen van een scherpstelpunt middels de 4 weg knoppen en weer centreren met de menu knop wat zijn hier de instelling voor in het menu. Heb eerder altijd de onderste knop gebruikt en gecentreerd met de Disp Back. Wat is de verandering nu. Ik was in de veronderstelling dat we met de firmware update met de 4 weg knoppen rechtstreeks het AF punt konden verplaatsen zoals bij de DSLR gebruikelijk was, of mis ik iets.
"Dat ik fotografeer wil niet zeggen dat ik een fotograaf ben".
Gebruikersavatar

André
Berichten: 1035
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: Totaal nieuwe X-T1 met de nieuwste firmware update 3.0

Bericht door André »

Frank, ik denk dat het goed is om, net zoals bij een nieuwe camera, de manual er even bij te pakken en de nieuwe functies even stap voor stap doornemen. Er is een hele rits aan nieuwe instellingsmogelijkheden bij gekomen. Niemand kent ze nog. We moeten het allemaal nog uitzoeken en inlezen. Daar zijn we allemaal nog wel ff mee bezig, denk ik. ;)

Dat komt vanzelf wel goed. :duimop:
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Gebruikersavatar

Topic Starter
ghermse
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 10 nov 2014, 16:52
Been thanked: 2 times
Gender:

Re: Totaal nieuwe X-T1 met de nieuwste firmware update 3.0

Bericht door ghermse »

Wijzigingen en toevoegingen
Let op de volgende wijzigingen en toevoegingen aan de functies beschreven in de handleiding van de camera.
AF + MF-stand
AF + MF-stand

Als AAN is geselecteerd voor AF + MF in het opnamemenu wanneer AF-S (enkelvoudige AF) is geselecteerd als scherpstelstand, kan de scherpstelling handmatig worden aangepast door aan de
scherpstelring te draaien terwijl de ontspanknop half wordt ingedrukt. Zowel standaard als focus peaking MF assistentieopties worden ondersteund.

Objectieven met een aanduiding voor scherp- stelafstand (de XF14mmF2.8 R en XF23mmF1.4 R) moeten worden ingesteld op de stand handmatige scherpstelling (MF) voordat deze optie kan worden
gebruikt. Selecteren van MF schakelt de aanduiding van de scherpstelafstand in. Stel de scherpstelring naar het midden van de aanduiding voor scherpstelling, omdat de camera mogelijk niet kan
scherpstellen als de ring is ingesteld op oneindig of de minimale scherpstelafstand.

AF + MF Focus Zoom (Alleen X-T1)
Wanneer AAN is geselecteerd voor SCHERM SET-UP> SCHERPSTELLOEP in het setup-menu, kan zoom worden gebruikt om in te zoomen op het geselecteerde scherpstelgebied (AF(MULTI)geselecteerd voor SCHERPSTELLING) of het midden van het scherpstelveld (intelligente gezichtsherkenning). Scherpstelzoom is niet beschikbaar wanneer AF-VELD KEUZE is geselecteerd voor SCHERPSTELLING.

De zoomverhouding is gelijk aan die geselecteerd in de stand voor handmatige scherpstelling (van 2.5× tot 6×) en kan niet worden gewijzigd. Scherpstelzoom is niet beschikbaar met de X-E1/X-Pro1.
Greetz,
Gerard

FujiFilm X-H2S - VG-XH - X-T4 - VG-XT4 - XF 10-24mm f/4 R IOS - XF 16-55mm f/2.8 R LM WR - XF 23mm f/1.4 - XF 50mm f/1.0 R WR - XF 56mm f/1.2 R - XF 50-140mm f/2.8 R OIS WR - XF 150-600mm f/5.6-8.0 R LM OIS WR - XF 200mm f/2 - XF 1.4X f/2
Gebruikersavatar

Topic Starter
ghermse
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 10 nov 2014, 16:52
Been thanked: 2 times
Gender:

Re: Totaal nieuwe X-T1 met de nieuwste firmware update 3.0

Bericht door ghermse »

Heb het even door Google translate gehaald en aangepast. De tekst komt af van de Engelstalige Fuji website.....

Details van de nieuwe update van 18 december 20014.

De firmware-update Ver. 3.00 van Ver.1.10 (X-T1) / 2,00 (X-T1 Graphite Silver Edition) bevat de volgende onderwerpen (X-T1 / X-T1 Graphite Silver Edition):

1. High-speed elektronische sluiter met een maximale snelheid van 1 / 32000sec. (Deze functie is opgenomen in de X-T1 Graphite Silver Edition.) De Fujinon XF Lens serie line-up bestaat uit een aantal snelle lenzen met vaste brandpuntsafstand die zeer hoge scherpte uitpakken met het diafragma wijd open, het produceren van uitstekende onscherp "bokeh". Echter, snelle openingen zijn moeilijk te gebruiken als het licht is te fel, dus om gebruikers te waarborgen kunnen ondiepe diepte-van-veld effecten te creëren, is de camera nu uitgerust met een volledig elektronische sluiter met een maximale sluitertijd van 1 / 32000sec. De mechanische sluiter werkt niet op alle bij elke snelheid voor de elektronische sluiter wordt geselecteerd, die ook zorgt voor een volledig stil schietpartij ervaring; perfect voor foto's van slapende kinderen, huisdieren, bruiloften, en nog veel meer. Bovendien is het mogelijk om de elektronische sluiter in 1/3 stappen ingesteld van een reeks van 1 sec tot 1 / 32000sec.

[Hoe stel ik het in]
Selecteer "elektronische sluiter" of "MECHANISCHE + ELEKTRONISCHE" van de nieuwe optie "SLUITER TYPE" in het opnamemenu.
Sluitertijden sneller dan 1/4000 sec kan worden gekozen door het draaien van de sluitertijd wijzerplaat tot 4000 en vervolgens de instelschijf te draaien.

* Sommige functies zijn beperkt wanneer de "elektronische sluiter" of "MECHANISCHE + ELEKTRONISCHE" is geselecteerd.

De sluitertijd en gevoeligheid zijn beperkt tot waarden van 1 / 32.000-1 sec en respectievelijk ISO 6400-200.
Ongeacht de gekozen optie, wordt de mechanische sluiter gebruikt voor motion panorama's.
In de burst-modus, scherpstelling en belichting worden vastgesteld op de waarden voor de eerste opname in elke burst.
In het bereik waar de elektronische sluiter werkt, doet de ruisonderdrukking lange sluitertijd niet werken.
In het bereik waar de elektronische sluiter werkt, wordt de FLASH MODE bevestigd aan de "Flitser".
(In X-T1 Graphite Silver Edition, de flitser wordt onderdrukt als "MECHANISCHE + ELEKTRONISCHE" is geselecteerd. Met deze upgrade firmware, kan de flitser worden gebruikt wanneer de
mechanische sluiter werken.)

* Let op bij het gebruik van de elektronische sluiter. Vervorming kan zichtbaar zijn in de opnamen van bewegende onderwerpen.
Band-achtige oneffenheden kunnen zich voordoen in opnamen bij TL-verlichting, andere flikkeren of onregelmatige belichting.

2. Sluiter geluid
Het geluid van de sluiter kan worden gedempt indien gewenst. (Deze functie is opgenomen in de X-T1 Graphite Silver Edition.)

[Hoe stel ik het in]
Selecteer de nieuwe 'geluid van de sluiter "en" SLUITER VOLUME "opties in het setup-menu om het type en het volume van het geluid kiezen gemaakt wanneer de ontspanknop wordt losgelaten.

* Bij het nemen van foto's met de sluiter gedempt, respecteren beeldrechten uw onderwerpen 'en recht op privacy.

3. Classic Chrome Film Simulation stand brengt meer creatieve kracht om de X-serie (Deze functie is opgenomen in de X-T1 Graphite Silver Edition.)
De X-serie 'filmsimulatie standen vertegenwoordigen Fujifilm's schat aan ervaring in kleurweergave-technologie. Nieuw bij de suite van effecten is Classic Chrome, die subtiele kleuren en prachtig gedempte tinten doen denken aan vintage reversal film levert. Met behulp van Classic Chrome op stadsgezichten, bijvoorbeeld, zal schoten een historisch gevoel te geven, terwijl de modefoto's krijgen een emotionele, nostalgische uitstraling. Classic Chrome versterkt de film simulatie line-up en verbetert de creatieve kracht van de X-T1.

[Hoe stel ik het in]
Selecteer de "CLASSIC CHROME" optie van de "filmsimulatie" in het opnamemenu.

4. Natuurlijke Live View-functie is net als met het blote oog. Een van de grote voordelen van een elektronische zoeker is dat 'wat je ziet is wat je krijgt'; het uiteindelijke beeld wordt weergegeven in real-time, zodat elke filmsimulatie standen of andere effecten kunnen worden gecontroleerd tijdens het fotograferen. Maar gebruikers moeten soms kleuren dicht bij hoe ze bekeken worden met een optische zoeker, of om zich te concentreren op de details in schaduwpartijen, waarvan sommige high-contrast effecten blokkeren zien. Om dit te helpen, heeft de functie Natural Live View is toegevoegd en, wanneer "PREVIEW PIC. EFFECT" Uit is uitgeschakeld in het menu, een beeld in de buurt van het blote oog wordt weergegeven tijdens het live bekijken.

[Hoe stel ik het in]
Selecteer "ON" in het "PREVIEW PIC. EFFECT" van de nieuwe "SCREEN SET-UP" in het setup-menu.

5. EVF / LCD Color Control "EVF COLOR" en "LCD COLOR" opties in het setup-menu om de tint van de elektronische zoeker en het LCD-scherm aanpassen.

[Hoe stel ik het in]
Selecteer de "EVF COLOR" en "LCD COLOR" opties van de nieuwe "SCREEN SET-UP" in het setup-menu.

6. AF + MF "AF + MF" functie zorgt voor een naadloze handmatige scherpstelling. Na een half indrukken van de ontspanknop naar automatische scherpstelling op het onderwerp, kan fijnafstelling vervolgens worden gemaakt met behulp van de handmatige scherpstelring. Zie voor bijlage http://www.fujifilm.com/support/digital ... ual_01.pdf

7. Directe selectie van AF-gebied. De update zal laten gebruikers kiezen het focusgebied met de 4-weg controller, zonder dat u op de Fn-toets.

[Hoe stel ik het in]
Selecteer de "FOCUS AREA" in de "SELECTOR BUTTON settig" van de "KNOP / REGELAARINSTELL" in het menu Instellingen.

8. Unlocked AE-L / AF-L-knoppen. De functie van de AE-L / AF-L, is geblokkeerd, maar uitwisselbaar zal zijn, afhankelijk van de voorkeur van de gebruiker.

[Hoe stel ik het in]
Selecteer de "AE-L / AF-L-knop settig" van de "KNOP / REGELAARINSTELL" in het menu Instellingen.

9. Verander de grootte van de Focus frame in de handmatige scherpstelling. In de handmatige scherpstelling, kan de grootte van de Focus frame voor Instant AF worden gewijzigd door de instelschijf.

10. Directe selectie van Macro-modus
"ON" of "OFF" van Macro modus kan direct worden geselecteerd zonder het opnamemenu.

11. Q. Menu maatwerk
Om de Q Menu (gebruikt voor snelle toegang van vaak gebruikte items) nog efficiënter te maken, zal de update toestaan dat zijn artikelen en lay-out te worden veranderd om de voorkeur van de gebruiker.

[Hoe stel ik het in]
1. Selecteer de "EDIT / SAVE QUICK MENU" in het setup-menu (of persen Q-knop voor een tijdje).
2. Selecteer het item dat u wilt wijzigen en druk op de MENU / OK-knop.
3. U krijgt keuzes van items toewijzen aan de geselecteerde positie in het snelmenu.

* Selecteer "NONE/GEEN" geen post toewijzen aan de geselecteerde positie.

12. Nieuwe Video beeldsnelheid (50P / 25P / 24P).
Evenals de bestaande 60fps en 30fps selecties, 50 fps, 25fps en 24fps opties beschikbaar zal zijn met de update. 50 fps en 25 fps laten videobewerking in de PAL-regio's, zoals Europa, zonder omzetting van het frame rate. 24fps biedt een bioscoop-achtige weergave.

13. Handmatige opname in de Video-modus.
De update wordt de ISO-gevoeligheid selectie voorafgaand aan het schieten video's, evenals de mogelijkheid om het diafragma en de sluitertijd aan te passen tijdens de filmopname mogelijk te maken.

14. fasedetectie AF ondersteuning voor Instant AF.
In Instant AF-modus, die wordt geëxploiteerd door het indrukken van de AF-L-knop tijdens het handmatig scherpstellen, zal de update staat fasedetectie AF, waardoor sneller scherpstellen snelheden.

15. Vergrendeling van Metering en Focus gebieden.
Gebruikers zullen in staat zijn om het gebied positie AF interlock met de Lichtmeetgebied wanneer spotmeting is geselecteerd.

[Hoe stel ik het in]
Selecteer "ON" in het "INTERLOCK SPOT AE & FOCUS AREA" van het opnamemenu.

16. Uitbreiding van de sluitertijd in Program Shift-modus.
In de huidige Program Shift-modus, de instelling langzaamste snelheid is 1/4 sec., Maar dit zal toenemen tot een maximum van 4secs.

17. Toevoeging van opties in de Functie-instelling (Fn).
Toevoegen "Flash compensatie", "type Shutter", "Voorbeeld Pic. Effect", "Voorbeeld EXP. / WB in de handmatige modus" en "Lock" in "Functie" Instellen

18. Instax Printer.
Foto's kunnen direct worden verzonden vanaf de camera naar de Fujifilm Instax SHARE Smartphone Printer om direct af te drukken op Fujifilm Instant Color Film "instax mini". Zie voor bijlage http://www.fujifilm.com/support/digital ... ual_01.pdf

[Hoe stel ik het in]
Typ een naam van de printer (SSID) en een wachtwoord in het "instax Printerverbinding" van "verbinding instellen" in het menu Instellingen.
* Voor details, zie "Afdrukken vanaf een digitale camera naar een instax SHARE Printer" (PDF: 1.63MB). Afdrukken vanaf een digitale camera aan op een instax SHARE Printer (PDF: 1.63MB)

19. Lock Function
Voeg software lock-functie tijdens de opnamemodus. De update zal laten voorkomen dat gebruikers de onverwachte wijzerplaat / druk op de knop.

[Hoe stel ik het in]
Selecteer de "ALL FUNCTIE" of "De geselecteerde functie" in de "LOCK instelling" van de "LOCK" in het menu Instellingen.
Selecteer de functie die u wilt vergrendelen in de "FUNCTIE INSTELLING" voor de "geselecteerde functie" is geselecteerd.

20. Drie Aangepaste witbalans.
Uitbreiding van het aantal WITBALANS van een tot drie. Door het registreren van verschillende voorwaarden vooraf van de fotoshoot, kunnen gebruikers witbalans omstandigheden snel veranderen.

21. Vouw EVF / LCD-weergave van soorten in de handmatige belichtingsregeling
In de stand voor handmatige belichting, worden de EVF / LCD-display met de voorvertoning ingesteld opnameomstandigheden.
Om te laten zien, samen met een modus van het negeren van de blootstelling staat, zullen de gebruikers in staat zijn om een modus van het negeren van de witbalans conditie te selecteren.
De update zal laten gebruikers uitbreiden variaties van externe flitsfotografie vooral met het modelleren van lichten van verschillende kleurtemperatuur.
Door het registreren van de functie om de Fn-knop, kunnen gebruikers de instellingen in snelle operaties veranderen.

[Hoe stel ik het in]
Volgens uw opnameomstandigheden, selecteer een van de "PREVIEW EXP. / WB", "PREVIEW WB" en "OFF" in het "PREVIEW EXP. / WB in de handmatige modus" van de "SCREEN SET-UP" in het menu Instellingen . In het fotograferen met een flitser, "OFF" modus laat je objecten met de juiste belichting en witbalans te bekijken.

22. PC-tethered shooting ondersteuning
Nieuwe HS-V5 software (optioneel accessoire) stelt gebruikers in staat om tether en de controle van de camera van de PC en de overdracht van beelden die met de camera over om automatisch de PC.

[Hoe stel ik het in]
Selecteer de modus die u wilt gebruiken in de "USB MODE" van het menu Instellingen.
* Voor details, verwijzen wij u naar de Help-pagina van HS-V5 op deze website.
* Wanneer HS-V5 niet wordt gebruikt, selecteert MTP (PTP). Als andere modi worden geselecteerd, worden de beelden niet opgenomen in een geheugenkaart en beelden worden niet overgezet naar een pc via een USB-kabel. In het geval van "PC SHOOT FIXED", kunt u niet uitschakelen van een camera tot het beeld overdracht is voltooid via een USB-kabel met de HS-V5. (Standaard: MTP (PTP))

23. Verander de functie van GEZICHTSHERK in Focus-Frame Keuze AF
Wanneer een gezicht wordt gedetecteerd, wordt het scherpstelkader op het gezicht. Anders zal de positie van de Focus kader niet bewegen.

24. Wanneer op de knop AE-L knop, belichting wordt gereflecteerd naar de live view.

25. Als de AF wordt vergrendeld door de AF-L-knop, wordt de AF-vergrendeling gehouden tijdens het zoomen.

26. Voeg het pictogram om aan te geven RAW-opname is niet beschikbaar wanneer een uitgebreid gevoeligheidsbereik is geselecteerd in RAW schieten. (Momenteel is de RAW-icoon verdwenen).

27. De onderstaande instellingen in het menu Instellingen worden veranderd van de beschrijving op de handleiding.
De volgende instellingen verhuizen naar het nieuwe "KNOP / REGELAARINSTELL" in het menu Instellingen. "FUNCTIE (Fn) INSTELLING" "COMMAND REGELAARINSTELL"

De volgende instellingen verhuizen naar het nieuwe "verbinding instellen" in het menu Instellingen.
"Draadloze instelling"
"PC AUTO SAVE-INSTELLING"
"Geotagging SET-UP"

Sorry als er nog taalfouten in staan. Maar ik probeer zo snel als mogelijk dat mensen wat naslagwerk hebben, voor sommige mensen kan Engels een barrière zijn. Daarom deze aanvulling.

Ik heb dit geheel ook in een word document staan. Dat leest misschien fijner en is ook uit te printen. Mocht iemand een versie in word willen hebben dan moet je maar even een PM versturen. De layout in word leest een stuk prettiger.
Greetz,
Gerard

FujiFilm X-H2S - VG-XH - X-T4 - VG-XT4 - XF 10-24mm f/4 R IOS - XF 16-55mm f/2.8 R LM WR - XF 23mm f/1.4 - XF 50mm f/1.0 R WR - XF 56mm f/1.2 R - XF 50-140mm f/2.8 R OIS WR - XF 150-600mm f/5.6-8.0 R LM OIS WR - XF 200mm f/2 - XF 1.4X f/2
Gebruikersavatar

Frank
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 29 aug 2014, 00:05
Locatie: Panningen

Re: Totaal nieuwe X-T1 met de nieuwste firmware update 3.0

Bericht door Frank »

Bedankt Gerard
"Dat ik fotografeer wil niet zeggen dat ik een fotograaf ben".

wblink
Ex-fXf
Berichten: 531
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 15:15

Re: Totaal nieuwe X-T1 met de nieuwste firmware update 3.0

Bericht door wblink »

Fijn Gerard.

Ik verwacht dat we nog veel vragen in een X-x1 v3.00 kunnen verwachten.
Ik start het draadje maateen maar op.
Nou moe.
Willem.
Plaats reactie

Terug naar “X-T1”