Mijn 365 project

Foto's die nergens anders onder vallen
Plaats reactie

Henk Vos

Re: Mijn 365 project

Bericht door Henk Vos »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Vandaag, woensdag 4 april 2023; de lente zet door , in ieder geval vandaag.

Nog niet de goeie afmeting gevonden, maar moet maar even zo, moet iets anders doen... morgen beter

Afbeelding
Gebruikersavatar

Frits
Berichten: 180
Lid geworden op: do 02 jul 2015, 14:57
Voornaam: Frits
Locatie: Hoogeveen
Bewerk mijn foto's: Ja
Been thanked: 23 times
Gender:

Re: Mijn 365 project

Bericht door Frits »

Als fotograaf had ik bij het bewerken een stuk van de onderkant afgehaald. Wel een leuke foto van de twee die helemaal opgaan in hun avontuur.
Die rond lopende beschoeiing vind ik ook een pluspunt.
Fuji F550 EXR.
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3075
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 14 times
Been thanked: 157 times
Gender:
Contacteer:

Re: Mijn 365 project

Bericht door Patrick »

Eens. Dat onscherpe deel voegt niets oe aan het verhaal en is eerder een storend element in de foto dan een toevoeging die het beeld beter/interessanter maakt.
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3

Henk Vos

Re: Mijn 365 project

Bericht door Henk Vos »

Frits schreef: do 06 apr 2023, 06:40 Als fotograaf had ik bij het bewerken een stuk van de onderkant afgehaald. Wel een leuke foto van de twee die helemaal opgaan in hun avontuur.
Die rond lopende beschoeiing vind ik ook een pluspunt.
Dag Frits,
klopt het is een storende voorgrond, in eerste instantie heb ik gedacht het geeft wel extra diepte aan de foto, maar door de onscherpte doet het afbreuk aan de foto. Dank voor je reactie. ~Overigens bij foto's met kinderen komt iedere keer bij me wel de vraag op, kan ik die plaatsten, maar het beeld sprak me zo aan dat ik uiteindelijk wel de stap heb gedaan. Ik weet niet hoe andere fotografen hier op het forum daar over denken, ben daar wel benieuwd naar.

Zie nu net dat jij ook gereageerd hebt Patrick. Zelfde verhaal dus. .

Henk Vos

Re: Mijn 365 project

Bericht door Henk Vos »

HarrieD schreef: wo 05 apr 2023, 18:51 Ik heb op de laptop ook IrfanView staan. Gratis fotoviewer met ook nog wat bewerkingsmogelijkheden. Makkelijk en snel programma en ook heel gemakkelijk om het formaat van een foto aan te passen voor b.v. publicatie op een site. Ik kies dan vaak "halveren" en dan pikken de meeste sites het wel.
IrfanView gebruik ik al vanaf het begin van mijn computertijdperk (floppydrives, kleine harde schijven en inbelmodems)Net als Total Commander (vroeger Norton Commander) als bestandsbeheerder. De Windows verkenner vind ik nog steeds een omslachtig en onhandig programma.
Ik kan via Capture One de export instellingen definiëren voor, in dit geval, toezenden via IMGUr. Vanochtend een beetje bezig geweest en ik verwacht dat de grootte van de foto's nu acceptabel is om de foto's in een oogopslag te kunnen aanschouwen, dus zonder te scrollen. Dank in ieder geval voor het meedenken.

Henk Vos

Re: Mijn 365 project

Bericht door Henk Vos »

Geen terras weer vandaag in Alphen, donderdag 6 april 2023

Afbeelding
Gebruikersavatar

Frits
Berichten: 180
Lid geworden op: do 02 jul 2015, 14:57
Voornaam: Frits
Locatie: Hoogeveen
Bewerk mijn foto's: Ja
Been thanked: 23 times
Gender:

Re: Mijn 365 project

Bericht door Frits »

Zo te zien Henk zit je aan de droge kant van het raam in het oudste gebouw van Alphen. :-c
Toch lijken sommige druppels aan de randen van de tekst aan de binnenzijde te zitten. Waarschijnlijk is het optisch bedrog of zie ik iets verkeerd? :think:
Een troost kan ik je geven: Hier regent het ook.
Fuji F550 EXR.

Henk Vos

Re: Mijn 365 project

Bericht door Henk Vos »

Frits schreef: do 06 apr 2023, 15:39 Zo te zien Henk zit je aan de droge kant van het raam in het oudste gebouw van Alphen. :-c
Toch lijken sommige druppels aan de randen van de tekst aan de binnenzijde te zitten. Waarschijnlijk is het optisch bedrog of zie ik iets verkeerd? :think:
Een troost kan ik je geven: Hier regent het ook.
Bijna goed Frits....., geen overkapping, afscheiding staat volop in de regen; het kan komen doordat ik een zeer beperkte scherptediepte heb gebruikt, alleen het midden van de foto is eigenlijk maar scherp, gewoon op het moment niet voldoende bij stil gestaan om diafragma iets dichter te draaien.

Henk Vos

Re: Mijn 365 project

Bericht door Henk Vos »

Vandaag, vrijdag 7 april 2023, een paar uurtje doorgebracht i n Rotterdam: onder de Erasmusbrug: (ik twijfel nu over dat grote zwarte vlak..enfin morgen weer een dag...'k heb de foto's in een ander formaat geplaatst ,maar de kwaliteit gaat er verder op achteruit.

Afbeelding
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3075
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 14 times
Been thanked: 157 times
Gender:
Contacteer:

Re: Mijn 365 project

Bericht door Patrick »

Nee hoor, zwart is prima in verhouding met de rest. Leuke bewerking zo!
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3

Henk Vos

Re: Mijn 365 project

Bericht door Henk Vos »

Patrick schreef: vr 07 apr 2023, 21:11 Nee hoor, zwart is prima in verhouding met de rest. Leuke bewerking zo!
Op mijn scherm was ik heel enthousiast, hier minder, maar komt misschien mede door kwaliteitsverlies
Plaats reactie

Terug naar “Diversen”