Pagina 1 van 1

t.a.v. gebruikers X-T5 - X-T4 - X-T3 - X-S10 - X-T30 - X-T30 II

Geplaatst: ma 16 jan 2023, 13:29
door folkert
Belangrijk bericht van Fuji : https://fujifilm-x.com/nl-nl/global-new ... 6_4212468/

Een snelle vertaling van dit bericht : Fuji heeft ontdekt dat bij de onderstaande modellen van de hieronder genoemde camera's ze soms vastliepen en direct bevroren nadat de firmware-update was geïnstalleerd van de nieuwste FIRMWARE versie wanneer er gebruik gemaakt werd/wordt middels een smartphone (tablet) waarop de Camera Remote-applicatiesoftware was geïnstalleerd.

De FUJIFILM X-T5 is medio november 2022 uitgebracht en de nieuwste firmware voor de andere vijf onderstaande modellen is op 29 november 2022 uitgebracht op onze firmware-downloadsite voor digitale camera's.

【Toepasselijke modellen en firmwareversies】
・FUJIFILM X-T5: Ver.1.00 en Ver.1.01
・FUJIFILM X-T4:Ver.1.70
・FUJIFILM X-T3:Ver.4.50
・FUJIFILM X-S10: Ver.2.60 en Ver.2.61
・FUJIFILM X-T30 II:Ver.1.20
・FUJIFILM X-T30:Ver.1.50

Als reactie op het bovenstaande probleem wordt er een herziene firmware op 19 januari 2023 vrijgeven op de Fujifilm firmware-downloadpagina.

Fujifilm maakt excuses voor dit ongemak en zij vragen gebruikers om de herziene firmware bij te werken.

Belangrijk bij het bijwerken is : Wanneer u de firmware bijwerkt met de herziene versie, zorg er dan voor dat u de firmware bijwerkt met behulp van een SD-kaart volgens de onderstaande stappen. (Het probleem doet zich nl niet voor bij het updaten van de firmware met een SD-kaart.)

Detail van firmware-updatestappen : https://fujifilm-x.com/global/support/d ... able-ver2/

Re: t.a.v. gebruikers X-T5 - X-T4 - X-T3 - X-S10 - X-T30 - X-T30 II

Geplaatst: ma 16 jan 2023, 21:34
door RiFuji
Ook al heb ik zelf nooit problemen gehad met het gebruik van de Remote app, maar geven ze nu feitelijk niet gewoon toe, dat er wel een en ander scheelt aan die app?

Re: t.a.v. gebruikers X-T5 - X-T4 - X-T3 - X-S10 - X-T30 - X-T30 II

Geplaatst: di 17 jan 2023, 07:19
door PeterD
Het is niet allemaal goud wat er blinkt bij Fuji.Ik kan me het bericht herinneren van Dhr.Peter over de oververhitting van zijn camera zonder dat er een echte oorzaak is gevonden.Dit soort ongemakken die tot ergernis leiden zullen blijven voortkomen.
Juist daarom is het voor Fuji belangrijk om de service hoog te houden.Dat geldt voor ieder merk.Doe je dat niet dan verlies je klanten.