camera's

Zonder kleur
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
Pba
Berichten: 45
Lid geworden op: za 13 mei 2023, 17:38
Voornaam: Peer
Locatie: Diepenveen
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times

camera's

Bericht door Pba »

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

even gespeeld met mijn recentelijk aangeschafte Carl Zeiss
Gebruikersavatar

Martinus
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 05 feb 2023, 19:18
Bewerk mijn foto's: Nee
Gender:

Re: camera's

Bericht door Martinus »

Ik kan nu, wat je hier veel ziet, alleen maar lovend zijn, maar zo ben ik niet. Je plaatst hier foto's om kritische en opbouwende feedback te krijgen om er van te leren. Maar leuk idee en mooi in zwart wit. Bij product fotografie is het over het algemeen de bedoeling dat, vooral bij dit soort producten als een oude camera, je alles scherp in beeld hebt. Je wilt immers de hele camera laten zien. Dat is hier niet het geval. De letters in de lens van foto 2 en 3 zijn onscherp t.o.v. het achterste gedeelte bv bij het instelwieltje wat wel goed scherp is. Je kunt duidelijk zien waar je op focuspunt ligt. Vooral als je inzoomt op de foto's. Op foto 1 is de achterkant scherp terwijl het merk Yashica onscherp is. Als je echt alles mooi scherp wilt hebben zou je een nog kleiner diafragma kunnen nemen in combinatie met wat afstand tot je onderwerp. Maar als het de bedoeling is om juist wel een mooie dept of field te creëeren moet je het wat meer overdrijven zodat je scherpte mooi wegloopt in een mooie DOF. Dan juist een groot diafragma kiezen en er dicht op gaan zitten. Hiermee bereik je aandacht voor een specifiek onderdeel wat je vlijmscherp in beeld wilt hebben. Dit kan hele sfeervolle platen opleveren. Ook heel mooi bij portretfotografie of close UP in de natuur. Ook vind ik de gekozen achtergrond niet zo mooi. Vooral op foto 2 lijkt het of de camera zweeft en van de tafel gaat vallen. Maar nogmaals, dit is altijd een leuk onderwerp want je model zit lekker stil :D Succes ermee
Gebruikersavatar

Topic Starter
Pba
Berichten: 45
Lid geworden op: za 13 mei 2023, 17:38
Voornaam: Peer
Locatie: Diepenveen
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times

Re: camera's

Bericht door Pba »

Dank voor je eerlijkheid ik heb dit liever dan het is een mooie plaat omdat ik het onderwerp mooi vind
Dit was meer een voorbeeld om te laten zien dat een mooie vintage lens prima kan werken
Ga hier nog eens mee aan de slag ik moet hem nog wat beter leren kennen ( heb hem pas een week)
Plaats reactie

Terug naar “Zwart/wit”