Fuji Rumors bericht!

Gebruikersavatar

arnold_w
Berichten: 803
Lid geworden op: do 18 dec 2014, 21:01
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Fuji Rumors bericht!

Bericht door arnold_w »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Uiteraard niet, dat hoor je me ook niet zeggen, ik was ook heel tevreden met mijn Canon spul, wat ik wel een nadeel vond/vind is de opzichtigheid en gewicht, zeker als je er een hele dag of in mijn geval twee weken mee rond moet zeulen. Als je mensen fotografeert is zo'n "into the face" kanon soms best afschrikwekkend en reageren mensen anders/onnatuurlijk op zo'n situatie. Door met een kleinere set te werken zie je er niet meteen als een "pro" uit, ook dat schrikt mensen vaak af.
Het meest irritante in dat soort situaties vond ik altijd dat ze aan je gaan vragen: "zo, jij hebt een mooie camera, je kunt zeker wel goede foto's maken". Of een groepje mensen op staat dat je opeens gaat vragen of je een groepsfoto van ze wil maken (ook n.a.v. je pro gear).
Nu ik er weer als een amateurtje bij loop heb ik dat het afgelopen jaar nog niet gehoord, wel zijn mensen geïnteresseerd in de Fuji camera's omdat ze er best bijzonder uitzien.

Overigens zijn er genoeg bruiloftsfotografen die volledig naar Fuji zijn overgestapt (X-T1) en ook nog een flink aantal die de volledige overgang (nog) niet aandurft.
Wat je dan ook wel vaak ziet is dat ze de shoot doen met Fuji en de dSLR als back-up meenemen.

Als ik in jouw schoen stond zou ik met deze set waarschijnlijk ook voor zeker zijn gegaan, niet de deze camera's verkeerd zijn, maar ik denk dat er toch wel een verschil zit tussen de X-E1/E2 en de X-T1. Niet alleen in algehele snelheid en de mooie grote EVF, maar met name de snelheid waarmee je settings tijdens een shoot kunt veranderen. Bij de X-E* moet je toch wel regelmatig de menu's in, terwijl de X-T1 voor de belangrijkste zaken dedicated schijven/knoppen heeft en ook meer programmeerbare Fn toetsen.



Aan de andere kant hoeveel bruiloftfotografen zijn er niet die met retetrage Leica's werken ?
X-T1 | X-H1 | | XF 18-55 | GFX 50S | GF 30mm | GF 45-100 | GF 100-200
Arnold van Wijk Fotografie | IJsland Fotoreizen

wblink
Ex-fXf
Berichten: 531
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 15:15

Re: Fuji Rumors bericht!

Bericht door wblink »

Ik vind niet dat er iets verdedigends tav gebruik van Fuji cq APC gezegd hoeft te worden. Ik heb reportages gezien (toevallig ook IJsland) gemaakt met een IPhone, van een nivo waar ik nooit zal komen (niet de hoogte, maar de kwaliteit).
Nou moe.
Willem.
Gebruikersavatar

FujiMoetie
Berichten: 302
Lid geworden op: za 17 jan 2015, 17:34
Locatie: Heemskerk

Re: Fuji Rumors bericht!

Bericht door FujiMoetie »

Ik vind een IPhone alleen verrekte lastig vasthouden, en het aansturen van een flitser wordt ook een ingewikkeld proces ;-)
Fujifilm X-PRO2 | XF 16 F1.4 R WR | XF 35 F2 R WR
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3071
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 154 times
Gender:
Contacteer:

Re: Fuji Rumors bericht!

Bericht door Patrick »

Het verschil tussen een T1 en een E2 is ook wer niet zo groot. Alle echt belangrijke zaken zijn of direct of heel snel bereikbaar. En dan denk ik vooral aan diafragma en +/-. Ik schiet vrijwel altijd op auto-ISO met mijn E2 en E1 en dat bevalt prima.

Het echt grootste probleem voor mij is echt het flitsen. Dat is onvergelijkbaar beter wat mij betreft bij Nikon. Voor wat ik ermee doe dan.

Even terug on-topic. Je leest van mij geen enkele keer iets als "de D700 gaat mee want die is full frame". Dat is echt flauwekul wat mij betreft. Ik ben een grote fan van selectieve scherpte en ik kom prima uit met wat Fujifilm mij nu biedt. Ik denk niet dat ik überhaupt gekeken zou hebben naar dit systeem als er geen winst gehaald zou worden die voor mij hier echt belangrijk is: het formaat en het gewicht. En het opvallend rondlopen natuurlijk als straatfotograaf, maar dat is toch wel ondergeschikt. Dat is ook de reden dat ik niet snel de 50-140 zal kopen, of zelfs de nieuwe 16-55 f2.8. Dan schiet ik mijn doel voorbij. Die komen pas in beeld als het Nikon spul weg zou gaan.

Dus Fujifilm: graag concentrereren op het vervolmaken van het systeem dat we nu hebben. Op FF zitten niet zoveel mensen te wachten en ik denk dat het ten koste van dit fantastische systeem zou gaan!
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3

wblink
Ex-fXf
Berichten: 531
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 15:15

Re: Fuji Rumors bericht!

Bericht door wblink »

FujiMoetie schreef:Ik vind een IPhone alleen verrekte lastig vasthouden, en het aansturen van een flitser wordt ook een ingewikkeld proces ;-)
Het KAN (natuurlijk) via een slave, maar of je dat zou willen bij landschapsopnamen in IJsland ....

Er zijn tientallen opties voor een IPHone op een statief voorhanden. Ik gebruik zelf alleen de Jobo Gorrila.
Nou moe.
Willem.
Gebruikersavatar

jev
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 06 okt 2014, 11:51
Locatie: tussen Hoogland en Hooglanderveen

Re: Fuji Rumors bericht!

Bericht door jev »

Patrick schreef:Dus Fujifilm: graag concentrereren op het vervolmaken van het systeem dat we nu hebben. Op FF zitten niet zoveel mensen te wachten en ik denk dat het ten koste van dit fantastische systeem zou gaan!
Wat ik toch wel heel graag zou willen is een mooi stel lange weer-bestendige snelle primes i.c.m. een betere focus tracking. Ben heel blij met de rest van het systeem, al ga ik binnenkort toch maar eens neuzen of er niet ergens een goede flitser voor te vinden is.
Gebruikersavatar

arnold_w
Berichten: 803
Lid geworden op: do 18 dec 2014, 21:01
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Fuji Rumors bericht!

Bericht door arnold_w »

Is dit niet wat: http://www.nissindigital.com/i40.html
Ben niet zo heel erg thuis in de flitselarij, maar ik zag in de Engelse fora dat men hier al een tijdje op zat te wachten.
X-T1 | X-H1 | | XF 18-55 | GFX 50S | GF 30mm | GF 45-100 | GF 100-200
Arnold van Wijk Fotografie | IJsland Fotoreizen
Gebruikersavatar

André
Berichten: 1035
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: Fuji Rumors bericht!

Bericht door André »

On camera werkt het iTTl en prima zoals men aangeeft.
Off camera flitsen kan enkel manueel. Dat kan ook met triggers waarbij je dit vanaf de camera kunt instellen.

Idd is het CLS systeem van Nikon erg mooi. Ik ben er ook een fan van maar, nu kan dat niet meer en moet ik maar aanpassen.
Gewoon manueel flitsen en instellen vanaf de camera werkt ook. ;)
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Gebruikersavatar

ghermse
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 10 nov 2014, 16:52
Been thanked: 2 times
Gender:

Re: Fuji Rumors bericht!

Bericht door ghermse »

jev schreef:
Patrick schreef:Dus Fujifilm: graag concentrereren op het vervolmaken van het systeem dat we nu hebben. Op FF zitten niet zoveel mensen te wachten en ik denk dat het ten koste van dit fantastische systeem zou gaan!
Wat ik toch wel heel graag zou willen is een mooi stel lange weer-bestendige snelle primes i.c.m. een betere focus tracking. Ben heel blij met de rest van het systeem, al ga ik binnenkort toch maar eens neuzen of er niet ergens een goede flitser voor te vinden is.
We kunnen morgen mooi de Nissin i40 Fuji testen. De test shoots met de Nissin i40 waren super. Beter als de EF-42. Maar een leuk item voor zaterdag.......Heb hem al een paar weken binnen...... Erg tevreden moet ik zeggen vooral het wireless....

En dat te weten dat ik altijd met de Canon 600 EX, 580EX II en 430EX II werkte.
Maar je mag geen appels met peren vergelijken.....

We gaan er morgen wel eens naar kijken als er behoefte aan is.....
Greetz,
Gerard

FujiFilm X-H2S - VG-XH - X-T4 - VG-XT4 - XF 10-24mm f/4 R IOS - XF 16-55mm f/2.8 R LM WR - XF 23mm f/1.4 - XF 50mm f/1.0 R WR - XF 56mm f/1.2 R - XF 50-140mm f/2.8 R OIS WR - XF 150-600mm f/5.6-8.0 R LM OIS WR - XF 200mm f/2 - XF 1.4X f/2
Gebruikersavatar

Roger
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 07:51

Re: Fuji Rumors bericht!

Bericht door Roger »

Ik merkte alleen voordeel van FF bij portretten waarbij de achtergrond geheel moest vedwijnen, en dan moest ik wel op 50/1.4 of 400mm schieten. Maar eerlijk gezegd is dat verschil op de XT-1 wel weg bij gebruik van de 35/1.4, de 55/200 op 200 mm of de 56/1.2.en wil ik echt gekke dingen dan pak ik de F4 of leen ik grootformaat. En zelfs dan is het verschil minimaal.
XT-1, 10-24, 35/1.4, 60/2.4, 18-135, 55-200; Nikon F4, 50/1.4 AIS, 105/2.8 A, 28-105; Minolta 700si, AF 35-105. In mijn dromen: 50-140/2.8, 56/1.2, 16-55/2.8
Gebruikersavatar

Roger
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 07:51

Re: Fuji Rumors bericht!

Bericht door Roger »

O, en op 140mm/2.8 is de achtergrond ook wel verdwenen. Dus geen probleem eigenlijk.
XT-1, 10-24, 35/1.4, 60/2.4, 18-135, 55-200; Nikon F4, 50/1.4 AIS, 105/2.8 A, 28-105; Minolta 700si, AF 35-105. In mijn dromen: 50-140/2.8, 56/1.2, 16-55/2.8
Plaats reactie

Terug naar “Camera's algemeen”