Je moet vrouwen niet lastig vallen.
- PeterD
- fXf sponsor
- Bewerk mijn foto's: Nee
Je moet vrouwen niet lastig vallen.
Je moet vrouwen niet lastig vallen als ze bezig zijn zich mooi te maken. Maar ik had gelukkig genoeg tijd om wat foto's te maken van deze dame die zich opmaakte voor haar optreden tijdens een show in Bangkok.Dat fotograferen was geen probleem.Ik mocht alleen niet aan haar kop zeiken tijdens de make-up.

- BertH
- Voornaam: Bert
- Bewerk mijn foto's: Ja
- dhrPeter
- fXf sponsor
- Voornaam: Henk
- Contacteer:
Re: Je moet vrouwen niet lastig vallen.
Mooi portret Peter, wellicht wordt het beeld nog sterker in vierkant formaat.
- dhrPeter
- fXf sponsor
- Voornaam: Henk
- Contacteer:
Ik zie haar snor liever dan die van jou Bert.
- PeterD
- fXf sponsor
Dat er opmerkingen over die haren zouden komen had ik wel verwacht. Dat wil alleen maar zeggen dat hij goed scherp is dankzij mijn oude kitlensje, de 18-55.
Ik heb idd verschillende formaten geprobeerd. Vierkant, staand. Maar ik ben een twijfelaar met dit soort foto's en dacht laat ik maar gewoon het originele formaat aanhouden.
Dank voor de opmerkingen.
Ik heb idd verschillende formaten geprobeerd. Vierkant, staand. Maar ik ben een twijfelaar met dit soort foto's en dacht laat ik maar gewoon het originele formaat aanhouden.
Dank voor de opmerkingen.
- BertH
Mijn snor is groter en grijzer en groeit door onder mijn kin.
Over de foto komt zo meer…..
~~~~~~/\___Flevoland___/\~~~~~~
- BertH
Ik zou de uitsnede anders hebben gemaakt, ik heb het op mijn scherm even geprobeerd en n.m.m. is het een verbetering maar ik mag hem hier niet laten zien.
De linkerkant t/m de rechter moedervlek zou ik weglaten, dat is het minst interessante en onscherpe deel van de foto. Van de rechterkant zou ik alles vanaf het begin van de duim weglaten, zo komt de essentie van de foto beter tot zijn recht. Als ik mijn uitsnede mag plaatsen moet je het maar laten weten
De linkerkant t/m de rechter moedervlek zou ik weglaten, dat is het minst interessante en onscherpe deel van de foto. Van de rechterkant zou ik alles vanaf het begin van de duim weglaten, zo komt de essentie van de foto beter tot zijn recht. Als ik mijn uitsnede mag plaatsen moet je het maar laten weten
~~~~~~/\___Flevoland___/\~~~~~~
- PeterD
- fXf sponsor
Andermans foto's bekritiseren is leuk en makkelijk en gebeurt meer dan zelf foto's plaatsen. Ik heb daarom ook liever dat je zelf wat portret foto's plaatst om te laten zien hoe het moet.
Ik kijk er naar uit.
Ik kijk er naar uit.
- BertH
De paar portretfoto’s die ik heb zijn van mijn kleindochter en die mogen van mijn dochter onder geen voorwaarde op internet komen. Portretfotografie is niet mijn “stiel” en zelfs op de doe-avonden bij de fotoclub doe ik niet mee met portretfotografie. Ik zal eens in de bestanden gaan zoeken, waarschijnlijk heb ik nog een paar portretten van een doe-ochtend bij CameraNu, lang, lang geleden. Het is trouwens geen foto’s bekritiseren, maar bekijken en dan opbouwend commentaar geven. Objectief bekijken lukt bijna nooit want je hebt altijd je eigen referentiekaders.
.
Uit 2019 met een Olympus OM-D EM-1
.
Uit 2019 met een Olympus OM-D EM-1~~~~~~/\___Flevoland___/\~~~~~~
- Arend041
- Voornaam: Arend
Ik ben het met BertH eens, een andere uitsnede kan een foto een stuk verbeteren, ook het spiegelen om de verticale as kan een verbetering opleveren.
Wat het bekritiseren betreft zou ik willen opmerken:
1) ik zie de opmerking van BertH niet als kritiek, maar als een handreiking: probeer dat eens en kijk of je daar een betere foto van krijgt.
2) als ik het ontwerp van een auto niet goed of fraai vind dan behoef ik toch geen auto-ontwerper te zijn en een beter model te laten zien?
Arend041
Fujifilm X-T20, Fujinon XF 18-55 f2.8-4, TTArtisan 27mm f2.8
Fujifilm X-T20, Fujinon XF 18-55 f2.8-4, TTArtisan 27mm f2.8