Een flinke zooi Fujifilm camera's, objectieven, flitsers, adapters, oud glas en Canon AF objectieven met AF Viltrox adapter.
Wat zal ik nu weer eens meenemen?
remoss schreef:Ha ha Ed, je bent mooi uit je tent gelokt hè
Ik kreeg zo'n medelijden...
Een flinke zooi Fujifilm camera's, objectieven, flitsers, adapters, oud glas en Canon AF objectieven met AF Viltrox adapter.
Wat zal ik nu weer eens meenemen?
Wat een jongens speeltuin. Veel te zien,dat blijkt ook wel uit de foto's. Vind het lastig er iets van te zeggen,denk dat je misschien hier vaker moet komen om uiteindelijk wat deftige foto's te maken. Voor mij is dit te overrompelend in eerste instantie.
Het is een rommelig geheel,overal staat of hangt wel wat. Zeker met een groothoek krijg je (te) veel informatie. Isoleren van een onderwerp is dan mogelijk nog een optie. Zou ik daar gestaan hebben dan was het mij teveel geweest,vaker terugkomen en de mogelijkheden proberen te ontdekken kan tot betere platen leiden. Nu krijg ik alleen maar een indruk wat er zoal te zien is. Best leuk om te bekijken maar ik mis toch een beetje de schoonheid van al dit tuig. Probeer dat eens te vangen,lijkt mij moeilijk maar wel een uitdaging.
Snap goed wat Pim bedoelt, het is een registratie van voornamelijk heel veel, met gelukkig wel een paar uitschieters erbij
lijkt me ook heel moeilijk om daar echt iets specifieks te fotograferen
Pim, wat je hier ziet is nog niet de helft van de collectie. Het NMM is een plek om vaker terug te komen. Ik ben er eerder dit jaar geweest dus ik herken het gevoel.
Begrijp ook goed de gedachten hier , maar dat weet je als je een museum bezoekt.
Het zou onrealistisch zijn om ieder item in een vrije ruimte te plaatsen , dan zou je ook nooit binnen een dag een museum kunnen bezoeken.
Isoleren van onderwerpen is daar erg lastig. Er staat of hangt bijna altijd wel iets van het object ernaast in de weg en anders staan er wel mensen in de weg. Een heel object isoleren is daardoor slecht te doen.
Mensen die in de weg staan is een kwestie van het juiste tijdstip kiezen. Wij waren er nota bene op een zondag en het viel best mee met de mensen-massa's.
En ja, een groot deel van de collectie in de zaal staat dicht op elkaar. Maar dat wil nog niet zeggen dat je helemaal geen ruimte hebt om objecten te isoleren. Zeker met de mindere lichtomstandigheden zal je ook relatief veel op grotere diafragma's schieten waardoor subject-seperation best kan. Cees' plaat van de kapotgeschoten tank bijvoorbeeld kan je ook prima met groter diafragma schieten vanuit een iets andere hoek.
Zelf ben ik meer van de details, onverwachte onderwerpen en zo, dat scheelt natuurlijk wel.