Autofocus

Gebruikersavatar

Topic Starter
robcctje
fXf sponsor
Berichten: 362
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 20:19
Locatie: Gildehaus Duitsland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Autofocus

Bericht door robcctje »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik denk dat ik weet wat ik FOUT had ingesteld .

In het menu Schemset-up kan men kiesen tussen verschillende tijden dat de genomen opname in beeld blijft.
Ik had die op 1,5 sec staan.
Maar om sneller te kunnen scherp stellen moest ik steeds weer de sluiter knop half indrukken om opnieuw een foto te kunnen maken.
Maar zet je deze nu op uit,dan kan je gelijk weer scherp stellen voor de volgende foto.
Heb het net geprobeerd en merk zelf ook dat het sneller gaat.
We blijven nog even oefenen :angel:

Gr Rob
Gebruikersavatar

Cbeentjes
Berichten: 5
Lid geworden op: za 20 sep 2014, 23:53
Locatie: Enschede

Re: Autofocus

Bericht door Cbeentjes »

Ik heb ook een XT1 maar herken het door jou geschetste probleem niet. Ben zelf straatfotograaf en werk met AF ipv handmatige instelling. Ik krijg wel scherpe foto's. In Enschede afgelopen weekend Uitfestival gefotografeerd en toch alle foto's scherp. Heb het AF-kader op de middelste grootte ingesteld. Werk met diafragma voorkeuze en auto-iso tot 1600 met minimale sluitertijd van 1/60. Als er al onscherpte is dan is het bewegingsonscherpte maar dat heeft dan met de sluitertijd te maken. Werk daarnaast ook met een X-Pro en krijg daar ook altijd scherpe foto's mee.

Groet,
Carl
Fujifilm X-Pro 1, XT-1, 18mm, 35mm, 18-55mm, xc 50-230mm en EF20
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3851
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 42 times
Been thanked: 186 times
Gender:
Contacteer:

Re: Autofocus

Bericht door remoss »

Ik kan dat wel beamen. Heb wel eens een keer een onscherpe foto maar niet vaak. Heb auto ISO op 3200 en sluitertijd op min 1/80 sec.

En welkom op xFx Carl!
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Plaats reactie

Terug naar “X-T1”