er was eens een tijd.......

Portretten en zo
Gebruikersavatar

Topic Starter
Jchan
Berichten: 8
Lid geworden op: za 27 jun 2015, 11:47

er was eens een tijd.......

Bericht door Jchan »

Er was eens een tijd dat ik heel blij was met zo'n foto. Mijn zoontje op vakantie op een strandje ergens aan de Costa Brava. Net op het moment dat hij zijn nichtje een kusje gaf, met zijn neef op de voorgrond. Ik was net op het juiste moment bij met mijn (bejaarde) x pro 1 en had alle geluk van de wereld dat de AF een keertje wel goed werkte. Zo blij als een kind was ik met deze momentopname......

Toch was dit gelukkig moment slechts 2 maanden geleden in mei van 2015....., maar nu volledig verleden tijd met de komst van de x-t10 en de nieuwe firmware 4 voor de X-T1: gewoon AF-C, zone focusing en schiet maar raak met 10 fps :-) en het maken van zo'n foto is een fluitje van een cent. Tijd zal leren of we hier echt blij mee moeten zijn.....

Grt, John

Jpeg zo uit de camera en niet gecropped

[img]https://c2.staticflickr.com/4/3954/1905 ... 793b_b.jpg[/img]DSCF7442 by John Chan, on Flickr
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3857
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 42 times
Been thanked: 186 times
Gender:
Contacteer:

Re: er was eens een tijd.......

Bericht door remoss »

Met zo'n moment vastleggen kun je zeker blij zijn, pracht momentje en idd scherp. Nog meer mazzel was geweest als de voetjes er helemaal op stonden maar je kunt niet alles hebben ;)
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

paul b
Berichten: 116
Lid geworden op: za 13 jun 2015, 14:20
Locatie: Amsterdam

Re: er was eens een tijd.......

Bericht door paul b »

Het is een vertederend plaatje John. Het momentum laat vaak niet toe om compositie en belichting volledig te regiseren. Daarom heeft deze plaat een eigen charme.
Gebruikersavatar

Gemmaj
Berichten: 198
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 18:45
Has thanked: 3 times
Been thanked: 33 times

Re: er was eens een tijd.......

Bericht door Gemmaj »

Wat een lief plaatje!
Maakt niet uit hoe het tot stand is gekomen.
Gebruikersavatar

EyeCoco
Berichten: 24
Lid geworden op: di 30 jun 2015, 09:30

Re: er was eens een tijd.......

Bericht door EyeCoco »

Heel mooi! Zeker door het geluk van de totstandkoming kan ik mij voorstellen dat je nog extra blij bent met dit plaatje.

wblink
Ex-fXf
Berichten: 531
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 15:15

Re: er was eens een tijd.......

Bericht door wblink »

Dat mannetje aan de linker kant: net genoeg out of focus om niet te domineren, scherp genoeg om te zien wat ie doet MAAKT mi het plaatje. Als je het vooropgezet zou willen doen (als je al op die gedachte komt ...) lukt het niet.

Complimenten.
Nou moe.
Willem.
Gebruikersavatar

jhh
fXf sponsor
Berichten: 736
Lid geworden op: vr 29 aug 2014, 11:56
Locatie: Heel
Been thanked: 1 time

Re: er was eens een tijd.......

Bericht door jhh »

Mee eens,
en verder, ja er zijn regeltjes, maar bij zo'n vertederend plaatje ben ik die ook gelijk vergeten! Waar gaat het om?! Dit is toch heel mooi :-)
Gebruikersavatar

M@rius
Berichten: 664
Lid geworden op: za 06 sep 2014, 10:21
Voornaam: Marius
Been thanked: 47 times

Re: er was eens een tijd.......

Bericht door M@rius »

Geweldig leuk moment… :duimop:
Gr. Marius...

Robin
fXf sponsor
Berichten: 214
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:31

Re: er was eens een tijd.......

Bericht door Robin »

Mooi moment!
Groet, Robin

X10 | Robinmeester.nl | Flickr
Gebruikersavatar

Topic Starter
Jchan
Berichten: 8
Lid geworden op: za 27 jun 2015, 11:47

Re: er was eens een tijd.......

Bericht door Jchan »

Bedankt voor jullie reacties. Eigenlijk wilde ik met deze post een andere discussie aanzwengelen :-).

Als ik dan toch zelf even inhoudelijk op deze foto in ga: Zoals Willem hierboven aangeeft, vind ik zelf ook dat de ""dynamiek en onrust"" van de voorgrond (het mannetje/haar neefje) EN de achtergrond (felle kleuren van het speelapparaat en de karakteristieke (lees: slechte) ''35mm""-bokeh van de groene bladen) een mooie wisselwerking aangaan met het moment van ""rust en vertedering"" van de kus ergens midden in de foto. Dus niet croppen en/of omzetten naar zwart wit: Een spontane compositie die niet te regisseren is. Puur geluk :-)

grt John
Plaats reactie

Terug naar “Mensen”