Leesfout

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
Ronaldf
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 07 aug 2015, 13:28

Leesfout

Bericht door Ronaldf »

Ik krijg bij het shooten vaak de melding "Kaart: leesfout".
Hoe ernstig is dit? Ben nooit foto's kwijt. Zit dit in de camera?
De SD-kaart kan ik op de pc/mac gewoon uitlezen?
Gebruikersavatar

MacFuji
Berichten: 947
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 18:14
Voornaam: Ron
Locatie: Apeldoorn
Has thanked: 369 times
Been thanked: 103 times

Re: Leesfout

Bericht door MacFuji »

Heb je de foto's overgezet naar je pc/Mac de kaart gewoon even in de camera formatteren. Dan zou als de kaart goed is het probleem verholpen moeten zijn.

Als het een Mac is ? Die laat ook na het formatteren altijd nog een paar bestanden achter op de Sd kaart, vaak heeft de camera daar een probleem mee. Voor een Mac kijk eens hierna, http://www.javawa.nl/cleaneject_en.html
FujiFilm X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 | XF2X TC f2.8 | XF 150-600 | XF 70-300 | XF 16-80 | XF 80 MACRO | XF 30 MACRO | Sigma 16mm, 33mm, 56mm f/1.4 DC DN | Viltrox 27mm F1.2 PRO

Flickr
https://www.flickr.com/photos/ronmeijerphotography/
Gebruikersavatar

jev
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 06 okt 2014, 11:51
Locatie: tussen Hoogland en Hooglanderveen

Re: Leesfout

Bericht door jev »

Ja, dat zit in de camera. De verkoper (cameratools) gaf aan er zelf ook wel eens last van te hebben, met meerdere merken kaartjes (ik gebruik zelf uitsluitend een 32 GByte Lexar Professional 600x). Ik heb tot nog toe 1 maal een schrijffout op hetzelfde kaartje geconstateerd waar de PC-reader ook een fout op gaf.

Mijn X-T1 is terug naar Dld voor garantie, maar ze kunnen het daar niet reproduceren (verkoper wilde alleen de body opsturen, dus zonder accu en kaart - als de combi problemen oplevert kan ik dus alsnog niks als de camera terug is).
Gebruikersavatar

andrejanssen
fXf sponsor
Berichten: 176
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 11:46
Voornaam: Andre
Locatie: Amersfoort
Gender:
Contacteer:

Re: Leesfout

Bericht door andrejanssen »

Hebben ik en mijn vrouw ook op onze X-T1's gehad vlak na de aanschaf. Bij mij lag het wel degelijk aan de kaartjes (althans daar ga ik vanuit). Ik gebruikte wat goedkope (ik meen traxdata) kaartjes die ik had gekocht bij opus. Deze kaartjes naar de kliko verwezen en kingston kaartjes aangeschaft. Na deze wissel nooit meer problemen gehad.
Fuji X-T1 : 18-55 : 55-200 : 27 : 35 : 56 : FLITSER
Gebruikersavatar

jev
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 06 okt 2014, 11:51
Locatie: tussen Hoogland en Hooglanderveen

Re: Leesfout

Bericht door jev »

Andre, zijn je nieuwe kaartjes ook UHS-I? Of zijn ze trager?
Gebruikersavatar

andrejanssen
fXf sponsor
Berichten: 176
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 11:46
Voornaam: Andre
Locatie: Amersfoort
Gender:
Contacteer:

Re: Leesfout

Bericht door andrejanssen »

Sorry voor mijn late reactie, maar het zijn Kingston maar Sandisk kaartjes UHS-I
Fuji X-T1 : 18-55 : 55-200 : 27 : 35 : 56 : FLITSER
Gebruikersavatar

jev
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 06 okt 2014, 11:51
Locatie: tussen Hoogland en Hooglanderveen

Re: Leesfout

Bericht door jev »

Oke. Ik heb mijn toestel eergisteren weer teruggekregen. Kaartje omgewisseld met een ander exemplaar (iets sneller ook volgens de verpakking), nu maar hopen dat het probleem daarmee de wereld uit is...
Plaats reactie

Terug naar “Geheugenkaarten en andere opslag”